Bestillingsfrist mandag kl. 12.00 til levering onsdag - og onsdag kl. 12.00 til levering fredag.

 

Grundet store bededag leverer vi ikke fredag d. 27. april

Handels- og abonnementsbetingelser

Bestilling af varer

Du kan kun bestille varer via www.økovejen.dk. For at købe alkohol skal du være over 18 år.

 

Bestillinger skal være os i hænde senest mandag kl. 12.00 til levering onsdag og senest onsdag kl. 12.00 til levering fredag!

Tiden fra bestillingsfrist til levering er med til at sikre dig friske varer til fornuftige priser, da vi så har mulighed for at disponere vore indkøb optimalt! Bor du i en aflåst opgang med kodelås, kan du oplyse koden til os på din bestilling under bemærkninger.

 

Bemærk at den vægt som står ved nogle varer udelukkende er til intern brug.

 

Erstatningsvarer

Vi gør alt for at have varerne på lager. Skulle der alligevel være en vare som vi ikke kan levere efter at bestillingen er blevet lagt, vil vi altid finde en erstatningsvare til dig. Så du undgår at skulle ud og finde varen et andet sted. Kan vi ikke skaffe en erstatningsvare vil vi modregne det i ordren?

 

Abonnement

Det er muligt at få vores lækre frugt- og grøntkasser på abonnement så du kun skal bestille en gang. Abonnementet fortsætter løbende ud fra det aktive interval, du har bestilt til levering, indtil du opsiger eller ændrer det.

 

Du kan altid se oplysninger om dit abonnement ved at besøge Økovejen.dk, klikke på linket "Min side" og logge ind. Har du ikke oprettet en "Bruger konto" første gang du bestilte, kan du altid aktivere den senere, du skal blot bruge samme e-mail adresse som ved første ordre.

 

Afmelding

Du kan afmelde dit abonnement når som helst, og der er ingen bindingsperiode. For at afmelde dit abonnement skal du gå til din "Bruger konto", her kan du afmelde dit abonnement. Afmelder du dit abonnement senest 5 hverdage inden næste levering, modtager du ikke flere leveringer fra Økovejen.dk. Hvis du afmelder senere end 5 hverdage, vil du modtage en sidste levering fra os. Herefter er dit abonnement stoppet. Hvis en betaling ikke kan afregnes på grund af udløb af dit kreditkort eller anden årsag, sætter vi dit abonnement på pause.

 

Pris- og abonnementsændringer

Vi kan altid ændre vores abonnementer og prisen på dem. Dog vil prisændringer eller abonnementsændringer tidligst gælde for dig den løbende måned + 30 dage, efter du har fået besked via e-mail. 

 

Ændringer i betingelserne

Økovejen.dk kan, fra tid til inden, ændre disse betingelser, herunder forhøje eller sænke priserne. Vi giver dig besked mindst løbende måned + 30 dage før, de nye betingelser gælder for dig.

 

Kommunikation

Vi sender dig information om din konto (f.eks. betalingsgodkendelser, fakturaer, ændret adgangskode eller betalingsmåde, bekræftelsesbeskeder, meddelelser) udelukkende i elektronisk form, f.eks. via e-mails til den e-mailadresse, du oplyser ved tilmelding.

 

Levering

Vi leverer med Danske fragtmænd til privatadresser og erhvervsadresser samt med GLS til pakkeshop.

Danske fragtmænd:
Levering til hjemmeadresse (49 kr.) og til erhvervsadresse (kun 39 kr.).
Danske fragtmænd leverer kun til Sjælland, Jylland, Fyn og brofaste Ø'er. Desværre kan Danske Fragtmænd ikke levere til ikke brofaste Ø'er.

Leveringen foregår hverdage mellem kl. 08.00 - 16.00. Du modtager løbende notifikationer via SMS eller e-mail, herunder LiveTracking nummer samt link til sporing på leveringsdagen. Bemærk at der ikke kan leveres til pakkeboks eller pakkebutikker, men gerne Flexlevering, hvor pakken kan sættes uden kvittering.

Det leveres fragtfrit ved køb for over 750 kr.

Bor du i lejlighed, leverer Danske Fragtmænd kun til opgangsdøren, og ikke op til f.eks. 5'te sal.

 

Husk at det er dit ansvar, at der er opgivet korrekt adresse, og være hjemme i leveringstidsrummet, hvis du ikke har valgt flexlevering. Danske Fragtmænd leverer gerne ud igen dagen efter, men til en pris på 67 kroner, som du da vil få regning på.

 

GLS:
Levering til pakkeshop (kun 39 kr.) Dette gælder hele Danmark inklusive ikke brofaste Ø'er. Levering til ikke brofaste Ø'er er typisk to dage, hvorfor vi fraråder store dele af grøntsager og frugter til disse Ø'er.
Bemærk, at GLS ikke håndbærer pakkerne hele vejen, hvorfor vi bliver nødsaget til at pakke bestemte varer ind i mere emballage.

Vi gør alt for at have varerne på lager. Skulle der alligevel være en vare som vi ikke kan levere efter at bestillingen er blevet afgivet, vil vi altid forsøge at finde en erstatningsvare til dig. Det gør vi for at du kan  undgå at skulle finde varen et andet sted. Kan vi ikke skaffe en erstatningsvare modregner vi beløbet i din ordre. 

Bemærk at den vægt som står ved nogle varer udelukkende er til intern brug til beregning af vores fragtomkostninger, da vi betaler fragt efter vægt.


VIGTIG: LEVERINGSINSTRUKS SKAL ALTID UDFYLDES. SKRIV F.EKS. "MÅ STILLES VED DØREN"

Levering koster 49,- kr. ved levering til privatadresse og 39 kr. ved levering til erhvervsadresse og 39 kr. til GLS pakkeshop.

FRI FRAGT FRA KR. 750,-

Bestillinger skal være os i hænde senest onsdag kl. 12.00 til levering fredag og senest mandag kl. 12.00 til levering onsdag! 
Tiden fra bestillingsfrist til levering er med til at sikre dig friske varer til fornuftige priser, da vi så har mulighed for at disponere vore indkøb optimalt! 

Bor du i en aflåst opgang med kodelås, kan du oplyse koden til os på din bestilling under bemærkninger.

 

Det er muligt at få sendt dine varer til en anden adresse end faktureringsadressen, hvis f.eks. du vil give en kasse til nogle andre, eller have sendt til dit arbejde.

 

Her skal du sætte flueben i "Ordren skal leveres til en anden adresse." under bestilling.

 

Betaling

På økovejen.dk kan du gebyrfrit betale med Dankort,Visa-Dankort, VISA Electron, Mobilepay, Diners, JCB og Mastercard. Når du godkender købet, reserveres beløbet, det trækkes først når varerne er afsendt.  Det gælder også for abonnementsordningen. Man bliver faktureret for de varer man har fået leveret. Kortoplysningerne bliver ikke gemt af økovejen.dk. Kvitteringen for købet bliver tilsendt på den mailadresse, som du oplyser os under registreringen.

 

Sikkerhed ved betaling

Økovejen.dk benytter en betalingsløsning leveret af epay. Alle data vedrørende din betaling krypteres og sendes via SSL. Det betyder, at det kun er epay, der kan læse disse data. Økovejen.dk overholder Tellers' retningslinjer for internethandel.

 

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Hvis du har bestilt et abonnement, udløber fortrydelsesretten 14 dage efter, aftalen blev indgået.

 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende en mail på info@oekovejen.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

                                                                                                                                                               

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig, at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

 

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Husk derfor altid at gemme emballagen til du er sikker på, at du vil beholde varen.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

                                                                                                                                                  

1. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, og

2. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

 

Varens stand, når du sender den retur (non-food)

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

 

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Evt. beskyttende emballage eller folie må derfor helst ikke være brudt, og tøj bedes returneret med hængemærker.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

 

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Tilbagebetaling, abonnementsaftale

Har du givet dit samtykke til, at leveringen kan gå i gang, og ønsker du alligevel at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling, for den del af abonnementsydelsen, der allerede er leveret.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Økovejen ApS

Fiskerengen 12

3250 Gilleleje

 

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Som udgangspunkt betaler vi dig pengene tilbage, hvis en vare ikke er i orden. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

For alle varer (herunder varer med begrænset holdbarhed, f.eks. fødevarer) gælder det, at almindelig fordærvelse ikke er en mangel i købelovens forstand, selvom fordærvelse kan indtræde inden udløbet af de 2 års reklamationsret.

 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:

Økovejen ApS

Fiskerengen 12

3250 Gilleleje

 

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. Det er også muligt, at vi selv kommer og henter den pågældende vare. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Hvis der er noget galt med abonnementet

Hvis du ikke er tilfreds med abonnementet, er du meget velkommen til at kontakte os.

 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

 

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Økovejen ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Den dataansvarlige på økovejen.dk er direktør Lars Schmidt Larsen.

 

Som registreret hos Økovejen ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@oekovejen.dk

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på tlf. 70 25 25 80 eller sende en mail til info@oekovejen.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

 

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

 

Handels- og abonnementsbetingelserne er opdateret november 2017