✔️ Levering hjem eller pakkeshop ✔️ 100% økologisk og bæredygtigt  ✔️ Ingen minimumsordre ✔️ Altid friske grøntsager og frugter

Kinakål - en sprød vitamingiver

Oprettet d. under Ingredienser

Kinakål - en sprød vitamingiver

Kinakål - oval med kraftige og sprøde blade

Økologisk kinakål er både smagfuld, sprød og utrolig god i kolde såvel som varme retter. Kinakålen har en dejlig sprødhed, der som stegt giver dine retter et unikt særpræg. Prøv bl.a. at anvende kålen i wokretter og supper, hvor den giver en dejlig smag og et godt bid. Du kan ligeledes stege den på panden - bare kort, så den stadig bevarer sin sprøde overflade og saft.

Hvad passer kinakål sammen med?

Du kan med fordel anvende kinakål som tilbehør til bl.a. skaldyr, fisk, bøffer, eller blot nyde den i en frisk hjemmelavet salat med pasta eller bulgur til. Uanset hvad giver kinakål dine retter en dejlig smag (og så er den desuden sund). 

Sundhedsmæssige fordele ved kinakål

Det er næsten umuligt at finde noget sundere at spise end kål. Kål findes i mange typer, f.eks. hvidkål, rødkål, spidskål og kinakål. Kål er fyldt med gode kulhydrater og kostfibre, samt indeholder vitaminer og mineraler. Derudover er kål lav på fedt og er derfor en god råvare at spise, hvis du ønsker at tabe dig. Kinakål indeholder bl.a. A-, B- og C-vitamin, samt mineralet kalium.

Tricket ved kål

Hvis du ikke er den store kålspiser og måske ikke nyder smagen, kan du snitte kålen helt tynd, så den ikke smager af lige så meget som hvis du fik et stort kålblad i munden.


Ingen kommentar(er)
Skriv din kommentar